luni, 17 iulie 2017

Ardei rosii umpluti


Ardeii astia umpluti au fost la cerere. Si daca tot s-au cerut, am zis sa profit de moment si sa ma achit si de „datoria” de la Provocarea „week-end cu spor” de care am grija cat lipseste Stefania, cea care a creat-o.
Luna aceasta, gazda, in persoana Laurei  ne-a propus cateva categorii de retete usor de preparat si cu ingrediente la indemana.
Asa ca, mi-am trimis sotul la cumparaturi, i-am explicat ce sa cumpere, in speta ardei galbeni, nu foarte mari si cu ce a venit ? Cu vreo 10 ardei cat China de mari si rosii.
Au iesit deliciosi, nu pot sa spun nu, dar am avut ceva emotii cu ei. E prima oara cand am umplut ardei gras rosu (am facut ardei galben, gogosari, rosii, dovlecei si alte naţii umplute, dar din astia nu)


Ingrediente:

100 gr orez,
600 gr. carne tocata de pui,
10 ardei rosii mari
3 cepe,
4 linguri bullion /2 rosii tocate marunt,
4 –5 linguri ulei de masline,
usturoi, cimbru,
sare, piper
smantana sau iaurt



PREPARARE:

Pregatim ardeii: îi spalam si le taiam la varf intr-un cerculet, in jurul coditei. 
Prin gaura obtinuta, scoatem cu o lingura semintele . Capacul il pastram.

Carnea tocata o amestecam cu usturoiul tocat, ceapa taiata marunt şi  potrivim la gust cu sare si piper. Amestecam pentru omogenizare.

Umplem ardeii cu compozitia de carne, acoperim cu capacele taiate, îi asezam in vasul de lut pentru cuptor (dar merge si o tava mai inalta sau orice vas potrivit pentru cuptor) . Adaugam un pahar de apa, firele de cimbru, si cateva linguri de bullion /rosii tocate marunt.

Dam vasul  la cuptor si lasam la foc mic, ca, 40-50 minute.

Servim cu ardei iute si smantana.


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...