vineri, 16 martie 2018

Crutoane cu busuioc si usturoi


Vă povesteam acum ceva timp despre o serie de articole, realizate de bloggeri şi nu numai care ne ajută (sau poate nu) să facem puţină economie în bucătărie, sau mai bine spus să folosim până la ultima felie de morcov /telină / pâine etc. în diverse preparate evitând astfel risipa (sau mai bine spus să nu mai aruncăm mancarea/banii la gunoi.) Pentru-că nu-i aşa, pentru a cumpăra diverse produse scoatem de fiecare dată bani din buzunar (fie că suntem la piaţă sau în supermarket sau la comercianţii de pe marginea drumului). Aruncând produsele nefolosite, ne aruncăm practic banii.
Proaspăt mutata la casa mea, şi simţind pe propria-mi piele cam câţi bani dăm pe mancare şi cam câtă mâncare (gătită sau nu) aruncăm, încerc să fiu mai atentă la ce şi cât pun în coş. Şi mereu sunt în căutare de reţete (cât mai simple) în care să pot valorifica ce am în bucătărie /frigider/cămară.

Că fac destul de des supe cremă ştie mai toată lumea, dar că de multe ori cumpăr pâine uscată nu cred că m-am lăudat. J
Aşa s-au născut şi aceste crutoane. Aveam vreo 3 felii de pâine rătăcite prin coş de vreo 3 zile şi o jumătate de turtă de casă de care nu se mai atingea nimeni.
Şi uite aşa, mi-am dat seama că fac risipă (nu că ar fi o noutate) . Că eu arunc pâinea proaspătă care se usucă, dar cumpăr pâine uscată prăjită (şi cu mii de e-uri). Aşa că m-am hotărât ca pe viitor să-mi fac singură crutoane pentru supă (dacă stau bine şi mă gândesc, pe vremea lu' răposatu' când nu gaseam chiar orice, oriunde, mama făcea destul de des aşa ceva)


Ingrediente:

pâine veche (de 2-3 zile)
ulei (1-2 linguri, în funcţie de câtă pâine avem),

mirodenii după gust (busuioc şi usturoi am folosit eu de data asta, dar puteţi să vă jucaţi oricum),


Preparare:

Tăiem pâinea în bucăţi mai mici şi le condimentăm după gust.
Stropim cu ulei şi amestecăm.
Aşezăm un strat cu bucaţele de pâine într-o tavă , pe hârtie de copt şi dăm la cuptor pentru 10-15 minute. Lăsăm să se răcorească şi servim.


Pot fi păstrate şi câteva zile.




S-aveţi poftă !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...